Update july/ august - Reisverslag uit Fairfax Station, Verenigde Staten van Ester Lierop - WaarBenJij.nu Update july/ august - Reisverslag uit Fairfax Station, Verenigde Staten van Ester Lierop - WaarBenJij.nu

Update july/ august

Blijf op de hoogte en volg Ester

18 September 2013 | Verenigde Staten, Fairfax Station

Goedemorgen Holland!!

Het is al weer even geleden dat ik jullie op de hoogte heb gebracht van wat ik hier in het nog steeds lekker warme Amerika aan het doen ben.
Ik had gedacht dat ik vaker verslag zou uitbrengen maar met facebook en whatsapp voel ik me nog steeds heel dichtbij de meeste dierbaren!

Na mijn laatste verslag gelezen te hebben besef ik me hoeveel ik te vertellen heb, dus bereid je voor op een lang verslag (denk ik).

Na mijn eerste nacht hier stond ik op, vrij vroeg maarja dat was ik inmiddels door oriëntatie wel gewent. Ik wilde natuurlijk ook een goede indruk maken.
Mijn hostmom had me een indruk gegeven wat me te wachten stond gisteravond. Ik zou mijn eerste autorit in Amerika gaan maken in mijn eerste dag bij de familie, daar was ik natuurlijk wel een beetje zenuwachtig voor.
De au pair voor mij (anni) was er ook nog, ze legt me veel uit en alles komt aardig op me af, maar ik ben niet bang en probeer alles zo goed mogelijk te onthouden en alles wat ik bang ben te vergeten op te schrijven.
Natuurlijk ook nog steeds om een goeie indruk te maken.
Ik kan me niet meer herinneren waar we naartoe gingen maar Mary-van vroeg me of ik wilde rijden, lichtelijk bang en zenuwachtig zei ik ja (ik kan het maar gedaan hebben dacht ik). Het viel alles mee, gedurende de rit legde mijn hostmom me verschillende regels uit en ik kwam er al snel achter dat het veel makkelijker was dan ik had gedacht. Amerikanen zetten letterlijk alles op de borden en verder zijn de regels ongeveer hetzelfde. Behalve dan dat je door rood licht mag rijden als je naar rechts gaat (maar ook weer niet altijd) klinkt lastig hé! Is het totaal niet want nogmaals ze zetten letterlijk alles op de borden, dus wanneer het niet mag word het altijd aangegeven met een bord dat zegt: "Geen rechts bij rood licht". makkelijker kan dus niet.
Alles viel me mee.
De kinderen waren heel erg blij me te zien en we klikte meteen, wat natuurlijk ook een grootte gerust stelling was.
S'avonds maakte mijn hostmom haar beroemde cocktails en hebben we heerlijk ontspannen zitten eten en kletsen over van alles.

Het is werkelijk ongelofelijk hoe snel de eerste dagen voorbij vlogen. Hoe snel ik me op me gemak voelde, alsof ik de mensen hier al mijn hele leven kende. Elke morgen stond ik op met een giga smile op mijn gezicht en heel veel zin in de dag. waarna ik ook weer met een lach op mijn gezicht in slaap viel.

Zondag was mijn welkoms feestje, met alle au pairs uit de omgeving. De dag ging ongelofelijk snel voorbij en achteraf was ik heel erg blij dat mijn eerste cluster meeting bij mijn hostparents thuis was want ik af en toe even naar binnen lopen om even te roddelen over hoe gek de dingen waren en ik niemands naam kon onthouden. Hele gekke en vermoeiende dag.

De eerste werkweek was anni ook nog bij me, als ik me goed kan herinneren zijn we veel naar het zwembad geweest wat natuurlijk echt een straf was met het heerlijke weer hier!
De dagen vlogen nog steeds voorbij. Elke dag was genieten van begin tot eind.
Zwemmen, hond uitlaten (wat hier ook echt geen straf is, de natuurlijk direct achter het huis is PRACHTIG!!) verstoppertje spelen en hutten bouwen van lakens, Echt geweldig!!

De eerste feestdag kwam in zicht en ik had via facebook met wat meiden (ook aupairs) afgesproken om het gezamenlijk te vieren. Mijn eerste tripje, en natuurlijk was ik nerveus. Ik stalkte de meiden over wat wanneer en hoelaat. Ik zou naar het metro station rijden waar ik 2 meiden zou meeten en dan met hun door naar DC. De dag voor de 4th was ik al een proefritje gaan maken naar het metro station, jaja zo gek is het om ergens waar je het niet kent, naar een plek te gaan die je niet kent om meiden te ontmoeten die je niet kent :P.

4th off july!
Zenuwachtig als ik was vertrok ik natuurlijk veel te vroeg na 100 keer te checken of ik alles bij me had. In de auto van mijn host ouders, wat me ook heel zenuwachtig maakte. Maar ik liet me niet tegen houden en ik had er zin in. Ik parkeerde de auto in de garage na een rondje eromheen gereden te hebben, hahaha. En ik ging opzoek naar de uitgang mezelf afvragende waarom ik niet hoefde te betalen (feestdag natuurlijk) Ik liep naar het apparaat waar ik een kaartje moest kopen, om me heen kijkende of ik de meiden ergens zag. maar ik bedacht me al snel dar ik natuurlijk veel te vroeg was. Ik keek naar het gigantische apparaat en zag de jongen naast me een kaartje kopen en ik besloot hem om hulp te vragen, wat me ontzettend geruststelde omdat hij heel aardig was en vroeg waar ik vandaan kwam. Hij vond het geweldig dat uit Nederland kwam en dat hield me eventjes bezig. Met mn kaartje liep de gate door en naar beneden inmiddels had ik de meiden wel al verwacht maar ik zag ze nergens. De klok tikte en ik werd weer zenuwachtig. Ik zag de meiden nergens de metro stond er al en ik wist niet of ik nou in moest stappen of moest wachten.
2 minuten voor de metro weg ging stapte ik in (helemaal alleen). Toen werd ik gebeld door een vreemd nummer, geen idee wie ik aan de telefoon had en ik kon de meiden aan de andere kant amper verstaan (spaans accent) een ander nummer belde en ook haar kon ik niet verstaan. We gingen over per sms en nog steeds wist ik niet of ik nou moest wachten of moest gaan. Ik besloot te gaan en begreep tijdens de rit dat de andere al allemaal bij elkaar waren (waarom weet ik niet) en dat ik naar Pentagon moest gaan. Ik zag op de kaart dat er 2 plaatsen waren die Pentagon heten en ik was in de war. Ik stapte uit bij de eerste en liep omhoog, belde het nummer dat me net gebeld had en het bleek dat ik de verkeerde had uitgekozen, dus nogmaals in de metro en toen ik uitstapte ontmoette ik de andere meiden, 2 meiden uit Brazilie en 2 uit zuid afrika. Samen liepen over een farmers market en langs allerlei mooie gebouwen.
De dag bestond uit heel veel lopen en heel veel zon en wachten tot het vuurwerk begon. Maar het was erg gezellig met mn nieuwe vriendinnen.
We dachten heel dichtbij het vuurwerk te zitten, dichtbij de Capitol maar helaas het vuurwerk was helemaal aan de andere kant. Maar het was erg gaaf om te zien, niet te vergelijken met de hoeveelheid vuurwerk in Nederland met nieuwjaar maar best indrukwekkend :P.

Hierna is Camilla een goeie vriendin geworden, een van de braziliaanse meiden. Maar het blijft heel gek in het begin om iemand een vriendin te noemen die je eigenlijk niet eens goed kent. Camilla en ik klikte goed omdat Camilla en ik beide lekker gek kunnen doen.

7 juli
Voordat ik in Amerika was had ik contact gehad met een andere au pair die inmiddels 2 jaar in Amerika was (chantal). Chantal heeft me een kleine tour door DC gegeven, we hadden meer gepland maar het was vreselijk heet dus we besloten na het zien van the white house en chinatown ergens in de airconditioning te gaan zitten.

8 juli, mijn verjaardag.
Normaal gesproken kijk ik erg uit naar mijn verjaardag maar dat was nu heel anders. Mijn verjaardag was op een maandag en ik had 2 vriendinnen die elkaar niet kennen. Ik bedacht me dat ik het niet echt wilde vieren omdat ik mijn feestje toch al gevierd had in Nederland. Het was vrijwel een gewone dag, toen ik de jongens wakker maakte bedacht James dat ze voor me moesten zingen, wat natuurlijk echt geweldig was! De rest van de dag verliep gewoon maar ik genoot er erg van. Mijn host ouders kwamen thuis met een chocolate cake met kaarsjes :D:D. en de tafel werd gevuld met gigantisch veel cadeaus, wat ik totaal niet had verwacht. Ik was totaal verrast!!

Het weekend na mijn verjaardag besloten we naar een club te gaan met Anni en 2 vriendinnen van haar.
Dat was gigantisch raar, dus ik besloot de anderen te trakteren op een shotje tequila en daarna was het al iets meer ontspannen.
De club was vaag, het was meer een disco zoals ik me die kan herinneren van toen ik 13 of 14 was ofzo. Een zaal met een discobal en een DJ. Er was ook een rooftop bar wat wel echt heel erg gaaf was, een plek met lounge plekken en meer jeugd. Maar de andere meiden vonden dat niks en we bleven heen en weer lopen.
Een rare ervaring.

De week erna ben ik een avond gaan shoppen, in een old navy store. Heel goedkoop maar daardoor ook heel gevaarlijk. je koopt snel veel te veel!
Maar ik was klaar voor onze opkomende vakantie!

20 juli
Met de opkomende vakantie in mijn gedachte besloot ik mijn nagels te laten doen om tegelijkertijd lekker even te ontspannen. En s'avonds ben ik wezen stappen met Camilla en Carol in old town alexandria, wat echt een hele gave plek is om te gaan stappen!

Oja en ondertussen ben ik aan het leren geweest voor mijn auto theorie, waar ik nerveus voor was omdat het me veel moeite heeft gekost in Nederland. Maar iedereen bleef me vertellen dat het heel simpel was in Amerika en daar was ik ook van overtuigd maar toch.
Na een week leren, ben ik op woensdag 24 juli naar het DMV. Een hele vroege dag want ik wilde niet te lang in de rij hoeven staan. Nerveus als ik was stapte ik in de auto en reed mezelf erheen.
aangekomen in het bureau vertelde ze me dat ik niet de goeie papieren had en ook de tweede keer moest ik terug om iets anders op te halen.
Wat me natuurlijk nog zenuwachtiger maakte. Eindelijk mocht ik door het eerste bureau en toen in de wachtkamer. Dat duurde heel erg lang. Naar het tweede bureau waar ze mijn papieren nogmaals bekeken en ik moest een oogtest doen. Geslaagd voor het eerste deel! Toen door naar de eerste 10 vragen over de borden. Het maakte me zenuwachtig dat ik er geen 1 fout mocht hebben en natuurlijk had ik er 1 fout.
Dus de volgende dag ging ik terug met een zelfverzekerd gevoel om het vandaag te halen omdat het de laatste dag was voor de vakantie.
En het ging gigantisch snel, ik had de juiste papieren was heel vroeg en haalde mijn 10 vragen en de daarop volgende 30 vragen met 1 fout en toen kwam de praktijk test. Dat echt heel erg simpel was, een rondje rond de DMV op verschillende soort wegen en ik was geslaagd. Nogmaals wachten tot de info was verwerkt en ik mocht gaan.
Ongelofelijk nietwaar?

26 juli
Vakantie tijd!!
Ondanks ik de laaste maand geen ander gevoel ervaren heb dan een vakantie gevoel wat nog anders is dan wat ik normaal ervaar tijdens een vakantie. Het is een gevoel van geluk, vrijheid, rust dat ik niet kende hiervoor. De kinderen maken mij ontzettend gelukkig, elke dag geniet ik van de dingen die we doen en we lachen vrijwel de hele dag. Ik maak me nergens echt zorgen over. Ik beslis met de kinderen samen wat we gaan doen per dag, er word ontzettend goed voor me gezorgd. Ik denk werkelijk dat ik nooit zo bewust gelukkig ben geweest.
Maar vandaag gaan we dan werkelijk op vakantie.
Mijn hostouders, de kinderen, anni en ik. Ik had hier niet genoeg over nagedacht. Veel mensen die elke dag met elkaar optrekken. Een oud au pair, die alles over de kinderen weer en mijzelf die natuurlijk alles goed wil doen.

De eerste dag van vakantie gingen we naar Noth Carolina, waar de broer van Mary-van woont. Prachtig gebied en een prachtig huis! Een super leuke dag. Lekker gegeten met z'n allen en heerlijk zitten kletsen.

De volgende ochtend vervolgde we onze trip naar South Carolina, Kiawah Island. Wat je echt even op google moet opzoeken want dat is echt de moeite waard om even te bekijken! En ja je zult lichtelijk jaloers worden:P.
Ontzettend mooi strand, zwembaden, palmbomen, huizen zo groot had ik ze nog niet gezien. Geweldig!!
Veel in het zwembad rondgehangen en op het strand, het weer was geweldig!
De tweede dag besloot ik het terrein te verkennen en tegelijkertijd mijn workout te doen. Dus hardlopen over een onbekend terrein (misschien niet heel slim), al snel had ik geen idee welke kant ik op moest en ik raakte meer een meer verdwaald. Wel genoot ik erg van de omgeving dus heel erg was het niet.
De derde dag begon het raar te worden omdat we met veel mensen in een huis(je) zaten en ik begon aan mezelf te twijfelen.
Deed ik de dingen wel goed, liep ik niet alleen maar in de weg? Zat ik niet teveel op hun huid?
Dus ik besloot een stapje terug te doen overdag en ik bleef alleen in het huis(je), voelde me vreselijk en ging alleen maar meer aan mezelf twijfelen. S' avonds voelde ik me nog steeds erg nutteloos en ik hoopte dat ik de kans kreeg even met Mary-van te praten maar in de chaos van de vakantie was dat erg lastig.
Ik besloot een briefje te schrijven met daarop, hoe ik me voelde en of we misschien een moment konden vinden om erover te hebben.
Na het lezen van het briefje smste mijn hostmom me en zei dat ze ook erg bezorgd was over de situatie. Ik las het berichtje en voelde me alleen maar beroerder en meer alleen. Ik had geen bereik mijn nederlandse telefoon en kon er dus met niemand over praten. Het feit dat Mary-van smste dat ze bezorgt was over de situatie maakte me heel bang en ik had het gevoel dat ik na onze vakantie naar huis moest.
Het is vreselijk om je op zo'n moment ook nog eens zo alleen te voelen. Gelukkig kwam Anni de kamer binnen en kon ik er met haar even over praten. Hierna voelde ik me een heel stuk beter.
De volgende dagen was ik heel onzeker maar dat begreep iedereen wel.
Op vrijdag 2 augustus gingen we terug naar oom David, en vanuit daar terug naar huis.

De volgende dagen probeerde ik het "goed te maken" door extra dingen op me te nemen. Het gevoel dat ik naar huis moest was er nog steeds. Dinsdag was Anni's laatste dag, ook dat voelde heel raar.
Een aantal dagen later besloot ik er over te praten want ik bleef me erg rot voelen.
We hadden een goed gesprek en dat maakte alles weer zoals het daarvoor was, gelukkig!

Die week was een drukkere week met vriendinnen. Er was een nieuwe au pair waar ik mee uit eten ben geweest en naar de soccergame fundraiser. en op zaterdag met Alina en Camilla wezen shoppen en later met Alina naar de bios geweest. Lekker druk maar goed weekend!
Deze zondag hadden we CPR class, wat zoveel betekend als EHBO training, ik was degene die reed en Camilla nam Jasmin mee die heel dichtbij woont. Jasmin, Camilla en ik hadden een geweldige dag en s'avonds besloten we uiteten te gaan maar Jasmin en ik eindigde als de enige die gingen en Jasmin en ik bleken super goed te klikken.

Het volgende weekend besloten we met Camilla, Jasmin en Alina uiteten te gaan in the cheesecake factory, maar er bleek een wachtrij te zijn van 45 minuten dus we besloten naar de overkant te lopen en bij bahama breeze naar binnen te gaan. Wat een geweldige keus bleek te zijn!

De volgende ochtend was een vroegertje, 6:00 bed uit aankleden, jasmin ophalen, tanken, starbucks en door naar Kathleen (nana), ook wel "The lakehouse". Hier stond ons een nieuw avontuur te wachten. We hadden er beide over gehoord en we waren erg enthousiast maar we wisten niet dat het ZOOOOO leuk was!
Kathleen heeft een boot en achter die boot kan een bankje vast gemaakt worden. En Jasmin en ik mochten in dat bankje zitten, en dan maar goed vasthouden. Niet te beschrijven hoe gaaf dat was. Heel snel, heel vet en toch wel een beetje eng (en niet alleen omdat we de spinnen konden voelen kruipen :P). Ik hoop dat de foto's snel volgen, dan kunnen zien wat ik bedoel!
Na deze zeer vermoeiende dag hadden we ook nog een groot groot ontbijt gepland at Ihop zondagochtend.
Lang weekend:P

De daaropvolgende maandag avond vroeg Jasmin me mee naar dance class, niet wetende wat het inhield ging ik er natuurlijk helemaal voor. (zonder schoenen)
Dance class was AWESOME, een soort zumba alleen dan een beetje (heel veel) heftiger. Heel erg gaaf!
Alleen had ik gigantische bloedblaren na een uur intens dansen.

Het weekend daarna (inmiddels 23,24,25 juli) hadden besloten het rustig te houden en zijn jasmin en ik naar de film geweest vrijdagavond en zaterdag wat hapjes te kopen en te genieten in het zwembad met een heerlijk achtergrond muziekje van ed sheeran. Heerlijk dag! En s'avonds uiteten met Camilla, Jasmin, En mags.
Zondag besloten we toch echt dingen te moeten gaan plannen, kleine en grootte tripjes. maar we eindigden gefrustreerd over cursussen en besloten sweetfrog te halen (frozen yogurt).

Maandag was burger avond (clustermeeting).
Dit was ook de week dat we in een nieuw schema gingen werken omdat school voor James volgende week begint.

Donderdag was Cameron's verjaardag en hebben we er een gave verjaardag van gemaakt. We zijn naar een waterfontein geweest en de kids hebben zich heerlijk vermaakt na de fontein hebben we ijsjes gehaald en zijn we naar huis gegaan, waar mama en papa alle cadeautjes op de tafel hadden gezet en hij het mocht uitpakken.
Helaas kon ik er zaterdag niet bij zijn met zijn verjaardagspartijtje. :(

Dit weekend was het weekend waar ik al lang naar uitkeek. Het Budweiser, made in America festival. Veel voorbereidingen met mensen die ik niet kende zijn eraan vooraf gegaan maar iedereen was erg enthousiast en ik natuurlijk ook. Megabus geregeld naar Philadelphia en hotel geboekt met andere au pairs die ik niet kende en een terugrit met dezelfde meiden die ik nog niet kende.
Vrijdagavond sliep Jasmin bij me (zo enthousiast dat ik niet kon slapen), want zij bracht me naar een metro station waar ik een taxi belde, die me bracht naar het station waar de megabus wachtte. Hier had ik ook afgesproken met een meisje die ook in mijn hotelkamer zou verblijven. wat er blijkbaar twee waren. Het klikte niet echt maar ik maakte me niet druk want we zouden nog veel meer au pairs ontmoeten bij het hotel (incl. mijn maatje van oriëntatie). In philadelphia aangekomen wachtte we tot we de andere twee meiden ontmoette die ook bij ons in de kamer sliepen (jawel, ik bedacht me 5 mensen in een 4 pers. kamer). Maarja maakte me nog steeds nergens druk over. Het klikte duidelijk niet met de meiden, andere karakters. De weg naar het hotel was veel verder dan ik had gedacht en het was duidelijk dat we bij elkaar moesten blijven.
Aangekomen in het hotel werd duidelijk dat het meisje dat geboekt was niet bevoegd was te boeken vanwege haar leeftijd. Ze wilde de boeking opheffen dus ik liep naar de balie en gaf aan dat ik de juiste leeftijd had en toen moest ik betalen, waar ik natuurlijk niet op gerekend had maar alles eenmaal geregeld, bleek dat ik op de stoel moest gaan slapen (veel te aardig natuurlijk).
Op naar het festival! Blijkt toch wel dat gezelschap heel belangrijk is, ik volgde de meiden overal. Maar ik bleef lachen want ik was bij een heel gaaf festival en ik gaf niet op. (ik kon mijn vriendin van oriëntatie niet bereiken). Veel gave artiesten gezien en toch wel erg genoten.
Slot act was BEYONCÉ! waar ik toch wel erg naar uit keek maar na een nacht zonder slaap een lange dag slenteren en 2 halve liters budweiser en het geduw van alle mensen bij het opkomen van Beyonce maakte mij heel duizelig, ik begon te shaken en ik bedacht me dat het beter was even op de grond te gaan zitten, waarna er mensen over me heen vielen enz. Dus besloot ik gewoon weer te gaan staan (eigenwijs als ik ben) waarna ik bijna omviel en opgevangen werd door een stelletje dat me vervolgens tegen de fontein op de grond liet zitten en aan de EHBO water voor me vraagde. Hierna ging het een stuk beter, maar voelde me erg stom omdat ik een groot deel van Beyonce gemist had. Na Beyonce was het tijd om terug te gaan naar het hotel, terug naar de trein was vrij makkelijk. maar van de trein naar het hotel duurde een eeuwigheid. Het hotel had gezegd dat we konden bellen en dat een shuttle ons op zou halen maar dat was niet helemaal waar. Ze belde een taxi voor ons maar die kwam niet opdagen, een aantal keer geprobeerd maar er kwam niks waarna we besloten een stukje te lopen en daar een taxi aan te houden. We waren nu met een groepje van 8, 5 van onze kamer en 3 meiden van een andere kamer. er paste natuurlijk maar 4 in 1 taxi dus ik reed met de andere meiden mee, deze taxi kwam later. Terug gekomen in de kamer waren de andere meiden er nog niet wat erg gek was aangezien hun veel eerder vertrokken van het station. Gelukkig kwamen ze iets later binnen.
Na ongeveer 24 uur zonder slaap, was ik blij met mijn stoel waar ik op kon slapen en viel dan ook direct in slaap.

De volgende dag
De eerste artiesten die we wilde zien waren pas laat dus we besloten te ontbijten in de cheesecake factory, wat heerlijk was!
Hierna gingen we met de auto naar het centrum en parkeerde de auto daar. Toen we de auto af wilde sluiten ging de bestuurders deur niet op slot. We dachten na over een oplossing en we keken ieder naar de deur. Toen dacht ik een oplossing te zien en de deur was op slot maar niet dicht, dus toen kon die helemaal niet meer dicht. (wat mijn schuld was, dus ik was in paniek) De meiden waren erg lief en zeiden dat het wel goed kwam. en dat was ook zo. na een tijdje vond een van de meiden een oplossing en de deur kon weer dicht maar niet op slot, dus iedereen nam zijn belangrijke dingen mee en we gingen op weg naar het festival. Omdat ik het volgen van de meiden niet heel plezierig vond besloot ik een tijdje alleen rond te lopen (niet zo'n goed plan!).
In eerste instantie, heerlijk! want nu kon ik overal lekker vooraan staan (bijv. bij macklemore!!!) maar na een tijdje was mijn batterij bijna leeg en raakte ik lichtelijk in paniek. Ondertussen van Lisa gehoord dat ze er ook was (maatje van oriëntatie) maar haar niet gevonden. Dus ik besloot op een herkenbare plek te gaan zitten (onder de japanse vlag) en dat te smsen naar de meiden. Hier heb ik de volgende 3 uur gezeten. Vervolgens kwam ik erachter dat ik kauwgom zat en het enige wat ik wilde was naar huis. Toen kwam er een meisje naast me zitten waar ik mee aan de praat geraakt ben en ze bood me aan haar draagbare oplader even te lenen. Eventjes mijn telefoon gecheckt waarop een smsje van de meiden waarin stond dat ze me na Calvin harris op zouden komen zoeken (een uur later), en een berichtje verstuurd naar Lisa waar ik zat. Lisa is naar me toe gekomen en we zijn samen naar Calvin Harris geweest, wat mijn dag toch nog een beetje heeft goed gemaakt.
Na Calvin Harris zijn we terug gelopen naar de auto en via the cheescake factory in new jersey, terug door Pensylvenia, maryland, DC en naar Virginia terug naar huis.
Je hebt geen idee hoe blij ik was thuis te zijn! Een ervaring om nooit te vergeten (nooit meer met mensen die je geheel niet kent naar een festival! hahaha)

Dat was dan eindelijk het eind van het verslag van Augustus, hoop dat ik het nu een beetje beter bij kan houden (A)... (inmiddels al geen morgen meer hier maar afternooon! haha)

  • 18 September 2013 - 22:20

    Truus Doeswijk:

    Je heb het wel rot he Met Dat. Mooie weer geniet van alles en het allerbeste

  • 18 September 2013 - 22:50

    Je Kleine Zusje:

    Ik hou van deze verhalen!!! <3

  • 20 September 2013 - 09:35

    Marijke Van Der Zwet:

    Die verhalen horen echt bij jou. Zo ben je nou eenmaal maar ga er verder van genieten dat je in Amerika bent?..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fairfax Station

Mijn eerste reis

My adventure in america!

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

November tot April

08 Januari 2014

October

17 Oktober 2013

Update september

18 September 2013

Update july/ august

07 Juli 2013

Orientation en aankomst bij gezin
Ester

Actief sinds 14 Feb. 2013
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 4726

Voorgaande reizen:

17 Juni 2013 - 17 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: